• Stationsplein Winschoten
  • Stationsplein Winschoten
  • Stationsplein Winschoten
  • Stationsplein Winschoten
  • Stationsplein Winschoten
  • Stationsplein Winschoten
  • Stationsplein Winschoten
  • Stationsplein Winschoten
  • Stationsplein Winschoten
  • Stationsplein Winschoten
  • Stationsplein Winschoten

    Het stationsplein is voor veel bezoekers de eerste kennismaking met de stad. Deze eerste kennismaking is in Winschoten op dit moment weinig aantrekkelijk. Hoewel het gerestaureerde classicistische stationsgebouw fraai oogt, is de openbare ruimte eromheen gedateerd en versleten. De grote overdekte busremise geeft het plein een sinister karakter. Na sloop van de busremise krijgt het stationsplein aan deze zijde een groene, half transparante wand van leilindes en lindehagen. Door kijksleuven in deze groene wand is er vanaf het plein visueel contact met het treinverkeer. Grote stalen letters die bij avond worden aangelicht maken duidelijk waar je als bezoeker bent gearriveerd. De vloer van het plein is goeddeels bestraat met gemêleerde Hollandse straatbaksteen. De bushaltes zijn van een betonverharding voorzien. De pleinverlichting bestaat uit een “dak van draden”; de lichtarmaturen zijn opgehangen aan staalkabels die qua vormgeving verwijzen naar de bovenleidingen van treinen. Door dit verlichtingsconcept is het aantal obstakels op het stationsplein tot een minimum beperkt gebleven.
  • Stationsplein Winschoten

    Het stationsplein is voor veel bezoekers de eerste kennismaking met de stad. Deze eerste kennismaking is in Winschoten op dit moment weinig aantrekkelijk. Hoewel het gerestaureerde classicistische stationsgebouw fraai oogt, is de openbare ruimte eromheen gedateerd en versleten. De grote overdekte busremise geeft het plein een sinister karakter. Na sloop van de busremise krijgt het stationsplein aan deze zijde een groene, half transparante wand van leilindes en lindehagen. Door kijksleuven in deze groene wand is er vanaf het plein visueel contact met het treinverkeer. Grote stalen letters die bij avond worden aangelicht maken duidelijk waar je als bezoeker bent gearriveerd. De vloer van het plein is goeddeels bestraat met gemêleerde Hollandse straatbaksteen. De bushaltes zijn van een betonverharding voorzien. De pleinverlichting bestaat uit een “dak van draden”; de lichtarmaturen zijn opgehangen aan staalkabels die qua vormgeving verwijzen naar de bovenleidingen van treinen. Door dit verlichtingsconcept is het aantal obstakels op het stationsplein tot een minimum beperkt gebleven.
  • Stationsplein Winschoten

    Het stationsplein is voor veel bezoekers de eerste kennismaking met de stad. Deze eerste kennismaking is in Winschoten op dit moment weinig aantrekkelijk. Hoewel het gerestaureerde classicistische stationsgebouw fraai oogt, is de openbare ruimte eromheen gedateerd en versleten. De grote overdekte busremise geeft het plein een sinister karakter. Na sloop van de busremise krijgt het stationsplein aan deze zijde een groene, half transparante wand van leilindes en lindehagen. Door kijksleuven in deze groene wand is er vanaf het plein visueel contact met het treinverkeer. Grote stalen letters die bij avond worden aangelicht maken duidelijk waar je als bezoeker bent gearriveerd. De vloer van het plein is goeddeels bestraat met gemêleerde Hollandse straatbaksteen. De bushaltes zijn van een betonverharding voorzien. De pleinverlichting bestaat uit een “dak van draden”; de lichtarmaturen zijn opgehangen aan staalkabels die qua vormgeving verwijzen naar de bovenleidingen van treinen. Door dit verlichtingsconcept is het aantal obstakels op het stationsplein tot een minimum beperkt gebleven.
  • Stationsplein Winschoten

    Het stationsplein is voor veel bezoekers de eerste kennismaking met de stad. Deze eerste kennismaking is in Winschoten op dit moment weinig aantrekkelijk. Hoewel het gerestaureerde classicistische stationsgebouw fraai oogt, is de openbare ruimte eromheen gedateerd en versleten. De grote overdekte busremise geeft het plein een sinister karakter. Na sloop van de busremise krijgt het stationsplein aan deze zijde een groene, half transparante wand van leilindes en lindehagen. Door kijksleuven in deze groene wand is er vanaf het plein visueel contact met het treinverkeer. Grote stalen letters die bij avond worden aangelicht maken duidelijk waar je als bezoeker bent gearriveerd. De vloer van het plein is goeddeels bestraat met gemêleerde Hollandse straatbaksteen. De bushaltes zijn van een betonverharding voorzien. De pleinverlichting bestaat uit een “dak van draden”; de lichtarmaturen zijn opgehangen aan staalkabels die qua vormgeving verwijzen naar de bovenleidingen van treinen. Door dit verlichtingsconcept is het aantal obstakels op het stationsplein tot een minimum beperkt gebleven.
  • Stationsplein Winschoten

    Het stationsplein is voor veel bezoekers de eerste kennismaking met de stad. Deze eerste kennismaking is in Winschoten op dit moment weinig aantrekkelijk. Hoewel het gerestaureerde classicistische stationsgebouw fraai oogt, is de openbare ruimte eromheen gedateerd en versleten. De grote overdekte busremise geeft het plein een sinister karakter. Na sloop van de busremise krijgt het stationsplein aan deze zijde een groene, half transparante wand van leilindes en lindehagen. Door kijksleuven in deze groene wand is er vanaf het plein visueel contact met het treinverkeer. Grote stalen letters die bij avond worden aangelicht maken duidelijk waar je als bezoeker bent gearriveerd. De vloer van het plein is goeddeels bestraat met gemêleerde Hollandse straatbaksteen. De bushaltes zijn van een betonverharding voorzien. De pleinverlichting bestaat uit een “dak van draden”; de lichtarmaturen zijn opgehangen aan staalkabels die qua vormgeving verwijzen naar de bovenleidingen van treinen. Door dit verlichtingsconcept is het aantal obstakels op het stationsplein tot een minimum beperkt gebleven.